S5 Emusica - шаблон joomla Авто
Editorial

La Pirati 5

La o adica, campania de crowdfunding a insemnat expunere maxima pentru barul La Pirati, supranumit ultimul bastion rock din Vama Veche.

Si ultim bastion e, departe de controversele iscate in ultimii ani privind calitatea in sine a locatiei, existenta unui astfel de loc este un necesar pentru statiune si o mica amintire din ce a fost Vama Veche inainte ca festivalul Stufstock sa vina, sa strice si apoi sa plece. Desigur, unii mai dau vina si pe Tudor Chirila..

Si nu e un secret ca La Pirati nu era chiar cel mai dichisit loc, daca e sa o luam pe bune, undeva in ultimul an de existenta a ajuns sa te imtampine in miezul zilei cu un miros nu tocmai placut de voma combinata cu buda. Deci din punctul asta de vedere, poate era nevoie de o schimbare. La fel cum nu vreau sa mint ca barul asta a avut zilele lui bune.

Recent citeam si un articol despre aceasta campanie de crowdfunding pentru salvarea piratilor, articol suficient de acid. Pro si contra. De contra se stie, insalubru, neprimitor, prea mult heavy, etc...din nou, chestie de gusturi si asteptari. Nu e usor sa tii un bar, mai ales un bar de rock din Vama Veche. Sa ma intrebati pe mine, n-am mai baut o bere La Pirati de cel putin trei ani, asta pentru ca n-am mai avut ocazia si nici nu stiu daca as putea sa ascult Manowar in miezul zilei. Dar strict din punct de vedere al conflictului pro si contra, sunt neutru. Dar imi place sa ajut, mai ales cand e o cauza nobila. Imi place si prezenta acestui spirit al unitatii, deseori pierdut.

Pus mana de la mana de cateva sute de oameni (cam 300 din ce am auzit) plus o campanie pe Rock FM, La Pirati si-a gasit noua locatie in Vama Veche. Undeva la 400 de metri distanta de fosta locatie, acum o alimentara plasata strategic intr-o zona in care gasesti inca alte 2 alimentare la doi pasi. Si cum nu am reusit sa dam o tura la deschidere dar am vrut sa impartasim cateva impresii de la fata locului, am apelat la cei mai sinceri si corecti 'cronicari', anume fanii barului.

Si uite asa ne-am rugat cativa prieteni sa ne povesteasca cateva cuvinte despre prima experienta in noul sediu al piratilor din Vama Veche. Pe unii ii cunoasteti, altii nu, toti sunt fani.

Coiotu (Trooper): Piratii" din Vama Veche au reprezentat mereu o pata de culoare. Cine a avut ocazia sa ii cunoasca a inteles exact despre ce este vorba acolo, in mijlocul lor. Cine a refuzat sa ii cunoasca i-a catalogat drept betivi si mai stiu eu. Am mers la inceput de mai in Vama. Am mers special pentru a ma vedea cu piratii. Dupa cum bine stiti, barul lor a fost inlocuit de o alimentara minunata. Se pare ca cineva a fost dispsus sa plateasca o chirie de doua ori mai mare pentru acea palma de pamant. VAMA DEVINE O AFACERE TOT MAI PROFITABILA! Nu judec, doar constat. Din fericire a fost gasita o noua zona pentru "La Pirati". O zona muuult mai potrivita daca ma intrebi pe mine. Se ajunge putin mai greu daca vrei sa mergi cu masina. Drumul este ingust si plin de pietre ascutite. Daca esti pe jos poti sa cobori direct peste balustrada din drumul principal si sa ajungi in mijlocul piratilor. Nici nu mai este nevoie sa mergi pana la intrarea in Vama Veche.
Spatiul este acum mult mai mare, locul este mai retras, nu mai este nevoie sa vezi fiecare baiat cu BMW care vrea sa ajunga direct pe plaja cu masina... Eu cred ca tot raul a fost spre bine. Sper ca toate detaliile acestei mutari sa se rezolve si noul "La Pirati" sa ramana emblema rock a Vamii. Stiu ca multi oameni vor alege alte statiuni daca piratii pleaca de acolo. Am vazut in weekend sute de oameni care erau fericiti acolo - intre povesti frumoase, muzici rock si sticle de bere. Este bine ca macar in cateva locuri oamenii reusesc sa se mentina boemi.

Paul Voicu: Mai, fata de vechea locatie, aici e mult mai aerisit, e mai la adapost de privirile curioase. Inainte era pe strada, acum e intr-un gang, e mai mult loc, muzica nu se mai aude asa de tare, sunt pensiuni in jur si probabil ca asta a fost intelegerea. Preturile la fel. Totul este neschimbat, exceptand locatia. Au investit toti banii stransi din colecta, plus multi altii de la ei.

Nicu Marin: Salut. E in spate la campingul oz, aceeasi lume. Ca si spatiu e un pic mai mare, de schimbat nu prea s-a schimbat nimic si asta e ok la el.

Joe Black: Bineinteles GPS-ul fiecaruia ne-a atras catre vechea locatie in care acum troneaza ... ghici ???..o alimentara cu termopane... Moare Pitis a doua oara daca o vede. In spate , fix pe straduta de langa la vreo 400 de metri e noua locatie...Designul e similar, prietenos, mesele sunt aceleasi si bancile BINEINTELES total lipsite de stabilitate. Proverbul merge mai departe " Cine n-a cazut cu banca, nu e pirat !"

Spatiul in sine ca volum e mai generos... se poate chiar respira cand bei mult si se fumeaza de toate in jurul tau. Muzica e la fel ca si pana acum .. BUNA ! Ca pozitie , fiind mai retras , fata de strada principala, da localului si o nota de intimitate sporita, sau cel putin asa m-am simtit eu.. Cocalarii care veneau din Mamaia s-au oprit direct pe plaja si au deranjat mult mai putin anul asta...
Locatia prezenta are mult mai mult potential... am auzit zvonuri ca vor sa-si organizeze propriul Camping. Iti dai seama, sa organizezi Rockstadt In varianta Rasnov si un Stuffstock in varianta Vama..Multa lume ar fi f fericita...Singurul eveniment mai de Doamne ajuta a ramas Folk You unde mai apar si trupe serioase de rock..parerea mea e ca Vama are nevoie de rockeri la fel de mult dupa cum si rockul in sine are nevoie de Vama...

Zainescu Stefan-Gabriel: Unul din avantajele principale ale noii locatii e faptul ca dispune de un spatiu mult mai mare , si nu este expusa asa de mult persoanelor nedorite, mai e de munca destul de mult in ceea ce priveste terenul inconjurator cat si accesul motoarelor acolo dar, e foarte promitator, muzica mai variata fata de alti ani, dar oameni la fel de buni. Am ramas placut impresionat, abia astept sa vad ce inovatii o sa mai aduca.

Alexandra Dumitrescu: În primul rând m-am bucurat că Dan si băieții au reușit să-l redeschidă pentru că e un loc foarte drag mie și un loc de care mă leagă foarte multe amintiri frumoase. În al doilea rând, recunosc că la început am fost puțin sceptică în ceea ce privește noul amplasament, dar ajungând acolo am realizat că e chiar mai bine. Nu te mai amesteci cu aglomerația străzii principale, nu mai stai să te ferești non stop de oameni și mașini, nu mai stai într-un miros constant de shaorma, așa că tot răul spre bine. E spațios, frumos, intim, și poate cel mai important lucru e ca spiritul pe care îl regăseai mereu La Pirați este în continuare prezent și asta nu cred ca are legătură cu locația.

Catalin Ungureanu: Spatiul acoperit e tot cam cat era dincolo,au in plus mese afara pe iarba , vreo 10 mese Golden Brau. Decorul e acelasi, muzica in proportie de 50% e la fel. E mai retras, nu am vazut cocalari. Berea 5 lei, lume frumoasa, betivaneala frumoasa. Inca mai au de amenajat, ei sunt super de gasca si primitori. Ce m-a sensibilizat: cineva i-a atras atentia lui Dan Piratu ca se aduce foarte multa bautura de afara iar el a raspuns ca: lumea trebuie sa se simta binesi ca nu ar fi placut sa le atraga atentia. Cat lumea va sustine clubul , atata timp il va avea.

Concluzia e aparent aceeasi, anume tot raul a fost spre bine. Cum ziceam si pe la inceput, treaba era saturata, la un moment dat e cazul sa 'reinventezi'. Si poate cu aceasta ocazie veti vizita acest loc simbol, poate de aceasta data mai primitor.