S5 Emusica - шаблон joomla Авто
Interviuri

DAF1

Din seria interviurilor Rockstadt Extreme Fest, faceti cunostinta cu Diamonds Are Forever.

Inceputul Diamonds Are Forever a fost cumva 'opusul' unui standard dictat in istoria unei formatii, in sensul ca albumul de debut a aparut abia la 6 ani de la debutul formatiei, nu inainte insa de a lansa doua EP-uri cat si un dublu DVD - lansat la un an de la aparitia formatiei. De ce aceasta abordare aparte?

Contrar aparentelor unei strategii de marketing, asa a fost sa fie. Diamonds Are Forever vine cu un background a celor doua formatii din care s-a format. Fiecare formatie avea deja materiale inregistrate sau scrise si nu facea sens sa le pierdem. Le-am scos pe rand, timp in care noi am putut scrie albumul Melanism. A fost o abordare naturala in evolutia noastra. In continuare credem in idea: ai ce va de spus (muzical), lanseaza. Nu conteaza cum ii zici.

Aceste experimente muzicale cuantificate in cele doua EP-uri au fost un pas esential in consolidarea identitatii muzicale? Cum vezi abordarea Diamonds Are Forever, mai precis evolutia sa, din 2011 si pana astazi?

Categoric! O trupa, a carei membrii nu au trecut prin experienta inregistrarii unui album nu are de ce sa se apuce de un asemenea task major. Fiecare material lansat ne-a invatat ceva. Asa am putut sa incepem nebunia inregistrarii albumului. Sincer, nu a fost un task usor, dar sper ca rezultatul sa contureze de fapt efortul si experienta pe care am acumulat-o in acesti ani.

Chiar pentru noi, e foarte interesanta evolutia noastra in timp ce scriam Melanism. Sunt 3 ani de cand ne-am apucat de scris si pana l-am finalizat de inregistrat. Poti distinge destul de usor diferentele dintre piese. Daca la inceput eram foarte agresivi, in timp, au aparut elemente ambientale, mai multe lead-uri de chitara. Sigur si tehnologia ne-a permis o data ce ne-am schimbat backline-ul, dar ca orice alt artist a fost o evolutie continua.

Melanism este un album a carui constructie a durat aproximativ trei ani. Pornind de la productie si pana la mesaj si compozitie, cum ai descrie acest debut full-length pentru cineva strain de Diamonds Are Forever? De ce merita sa-i dea play?

Melanism este parte din noi.
Nu poti sa vrei sa ne cunosti fara sa il asculti. Mai mult, iti explicam adineauri cat de interesant e sa urmaresti evolutia trupei pe baza pieselor. E sufficient sa dau exemplul pieselor: Faith is Lost si IV sau Diamonds Are Forever.

Pe langa asta, toata aceasta intensitate se termina o data cu cele 2 piese acustice. Sunt un fel de outro si un preview pentru proiectul acustic DAF.


Melanism e un album sincer.
Nu am incercat sa facem ce nu stim, ci mai de graba am rafinat ce stiam deja. Am evoluat ca si instrumentisti si ca si trupa o data cu acesta.

Melanism este o poveste.
Fiecare piesa in sine e construita cu un mesaj in spate, un mesaj emotional. Fanii genului vor intelege ce zic cand ii invit sa asculte groove-ul pieselor. Uneori sunt intense si incarcate de riffuri puternice, alte ori, soundul se deschide si devine o naratiune muzicala.

Uite, sunteti una din foarte putinele trupe care ajung pe scena la Rockstadt Extreme Fest, dar canta si la evenimente aflate muzical la un pol opus...cum este Electric Castle de exemplu. Sa fie o reflexie a unei atitudini deschise din partea publicului sau doar o viziune futurista a evenimentelor in sine? Cum e cu mentalitatea in 2017?

Mentalitatea cui? A trupei / trupelor? A fanilor si publicului? A organizatorilor? Ma voi referi la cea a noastra ca si trupa.

Diamonds Are Forever il vedem ca o platforma prin care noi ca artisti putem sa ne exprimam. Am experimentat si individual cu alte genuuri musicale sau alaturi de alti muzicieni, dar si ca si grup. Cred ca e pacat, ca si artist, sa te limitezi. Experimentele creaza idei, iar ideile apoi creaza piese. Cu cat iesi din sfera ta confortabila, cu atat poti sa te dezvolti ca si individ dar si ca si formatie.
In acest context, am fost si suntem deschisi sa cantam oriunde suntem bine veniti.

Tocmai ce m-am intors de la festivalul Nova Rock din Austria. Daca acolo au cantat Pendulum, o formatie de drum and bass, la Electric Castle ii avem anul acesta pe Architects O formative care acum cativa ani nici nu puteam concepe sa ii vad pe scena Electric Castle. Deschiderea organizatorilor romani exista si cu atat mai mult imbinarea de stilui cred ca ajuta. Si publicul tinde sa nu fie atat de exclusivist, ci din contra, sa asimileze actul artistic in sine, indifferent de natura si stilul acestuia.

Colegii de scena White Walls tocmai au anuntat o serie de concerte in Europa, devenind astfel inca una din - putinele, ce-i drept - formatii ce fac acest pas. Avand in vedere conjunctura evenimentelor pe teritoriu national, in ultimii ani a devenit chiar mai usor sa canti in Europa, poate cateodata mai usor decat sa pui in scena un show de calitate in Romania. Si totusi nu multe sunt trupele ce decid sa incerce peste granita. Care crezi ca e motivul?

Ma bucur pentru ei :) Ii salut cu ocazia aceasta.

De la lansarea albumului deja am avut doua turnee in Europa si inca unul va fi anuntat foarte curand Rockstadt Extreme fest va fi locul unde il vom termina.

In Romania? Iti spun motivul real cu riscul sa supar. Am vrut in luna Aprilie sa facem turneul national alaturi de formatia For The Wicked. Un pachet chiar foarte atractiv.

4 weekenduri, 10-12 orase. Doar in 3 locatii am avut raspuns afirmativ. Prin urmare, turneul national, a devenit 3 show-uri de lansare a albumului: Cluj, Bucuresti si Sofia. In Romania am avut insa si ocazia sa lansam albumul in Timisoara cu suportul prietenilor de la Coma si IPR. A fost magnific!

Al doilea motiv pentru care trupele nu fac pasul spre piata internationala este costul. Riscurile financiare sunt majore, iar daca pui in ecuatie si lipsa de experienta a unei trupe in turneu, este explicabil de ce asa putine formatii romanesti incearca pasul asta. Experienta se face insa tot prin turnee, asa ca nu este alta reteta magica.

Este greu oriunde sa faci un show. Conteaza care e rezultatul pe care il urmaresti prin acest show. Perspectiva este ceea ce le lipseste de fapt multor formatii. Nu este obligatie insa sa canti si in afara granitelor, dar atunci trebuie sa fii constient de decizia luata si stick to it.

In Romania poate in toamna vom reusi mai multe concerte, dar focusul primar anul acesta sunt turneele de promovare internationala.

Si voi sunteti in acest scenariu in care 'cochetati' cu Europa. Pentru o formatie din Romania, ce inseamna acest proces?

Cand faci deja pasul catre show-uri internationale trebuie sa constientizezi nivelul la care trebuie sa prestezi.
Inseamna costuri mari pentru logistica si merch.

Inseamna sa iesi din zona de confort intr-una total noua. Oamenii sunt diferiti, culturile si societatea e diferita.
Trebuie sa fii bine pregatit nu doar ca si muzician, ci mai de graba psihologic. Intr-un turneu, something is gonna go bad, iar experienta e cea care te face sa treci peste respectiva situatie. Inseamna sa “o iei de la zero” cand ai pasit granita, iar asta e cred ceea ce trebuie inteles si acceptat.

DAF2

Cum a aparut proiectul acustic Diamonds Are Forever? O astfel de abordare este destul de rar intalnita in genul metalcore. Care sunt insa dificultatile in abordare?

Sincer, prima data cand eu imi aduc aminte sa fi cantat Diamonds Are Forever acoustic a fost la un revelion cu baietii si a venit foarte natural. Ideea probabil a ramas intiparita in minte.

Proiectul acoustic a devenit viabil in momentul in care ni s-a propus anul trecut sa cantam la festivalul Electric Castle, dar conditia era sa putem canta ceva mai “soft”. Asa ca ne-am apucat de treaba si am rescris v-o 7 piese. A fost o conjunctura favorabila si foarte pozitiva pentru ca am reusit sa strangem langa noi niste muzicieni si oameni faini, fara de care, sigur Diamonds Acoustic nu suna la fel.

La voce e Cosmin de la Satellites, Les Nuages Quartet stringuri, Edi Gavril pian. Asa l-am cunoscut pe Cohen cel care a scris partiturile de stringuri. A plecat ca si o idee simpla, dar noi nu stim sa facem lucrurile simplu din pacate, asa ca a iesit un material de-a dreptul. Din pacate, pe album nu am putut inregistra decat doua piese, vedem ce facem si cu restul lor.

Sunteti o formatie 'scolita' in ce priveste modul de promovare 'contemporan', utilizand din plin unealta internetului. Cat de esentiala a devenit promovarea pentru o formatie underground in 2017? Unii ar spune ca e chiar mai importanta decat muzica in sine.

Omul prin natura lui a fost invatat sa foloseasca orice are la dispozitie ca sa evolueze. Nu inventam roata, ci doar stim sa o folosim bine. Si promovarea ca multe altele se invata.

Cat de esentiala e promovarea? La orice nivel artistic, fara ea nu existi. Poti scrie cel mai bun album daca nu gasesti caile sa ii faci pe oameni sa il asculte. Si asta e si partea negativa a internetului. Deschiderea e atat de mare, incat devine tot mai dificil sa razbesti prin multitudinea de informatie care circula.

Ultima data ati urcat pe scena Rockstadt Extreme Fest in 2014. Din exterior, cum vezi existenta acestui festival in Romania si totodata evolutia lui, din 2013 si pana in 2017?

Este de aplaudat efortul vostru pentru existenta lui. Sincer, mi-ar face placere sa mai fie cel putin 1-2 alaturi de el. Atunci ar insemna ca avem un public in crestere si toata scena muzicala ar evolua. Eu simt o directive pozitiva in Romania, din pacate insa ne miscam ardeleneste, iar vestul Europei se misca dupa alt ceas. Depinde de noi sa ni-l reglam dupa al lor.

Toti evoluam, iar faptul ca inca aveti pasiunea, nervii, resursele sa tineti in viata acesta, personal imi da speranta si convingerea ca cel putin se doreste sa se faca lucruri faine si in tara noastra. Looking forward for 2018!

ROCKSTADT EXTREME FEST are loc in perioada 10-13 august, fiind cel mai mare festival metal open air din Sud Estul Europei. Toate detaliile le gasiti atat pe www.rockstadtextremefest.ro cat si pe pagina oficiala de Facebook: www.facebook.com/rockstadtextremefest/



REF 2014: Making of


REF 2014: Meet and greet


REF 2014: Ziua 1


REF 2014: Ziua 2


REF 2014: Ziua 3


REF 2014: Ziua 4


REF 2014: Public


Riff concert la Deva