Cronica blacksheep

Se poate spune ca pentru muzicienii din Blacksheep viitorul a inceput ieri, in Question Mark. Acestia au sustinut primul concert din cariera in data de 8 aprilie, alaturi de Hatemode in cunoscutul club bucurestean.

Evenimentul a insemnat lansarea oficiala a albumului “The Future Started Yesterday”, aparut in 2014, un album exceptional si singurul de acest gen scos vreodata in tara noastra (sa imi fie iertat daca gresesc cu aceasta afirmatie), ce aminteste de niste clasice ale genului, precum Swansong-ul celor de la Carcass sau Wolverine Blues (Entombed). Liviu Gugui, mastermind-ul din spatele acestui album, este un muzician ce s-a aflat mai degraba in umbra scenei underground romanesti in anii care au trecut. Departe de a fi un dezavantaj, acest lucru a dus la concretizarea unui album extrem de creativ, cu riff-uri catchy si versuri foarte sincere si incarcate de ironie si cu un artwork pe masura, marca Costin Chioreanu.

Prima trupa care a urcat pe scena din Question Mark a fost Hatemode, din Bucuresti. Desi activeaza inca din 2013, acest concert a reprezentat pentru mine o prima ocazie de a ma familiariza cu muzica lor. Acestia presteaza un metal oarecum generic, dar foarte bine executat, care a reusit sa incalzeasca publicul. Este de asemenea de notat ca, in ciuda schimbarilor relativ numeroase de componenta, inclusiv o schimbare recenta a vocalului, Hatemode nu au acel aer de amatori intalnit uneori la trupele romanesti si sunt evidente experienta si profesionalismul muzicienilor implicati. Trupa pregateste un videoclip pentru piesa “Hate On”, iar in viitorul apropiat va putea fi urmarita in cadrul unor evenimente autohtone, concerte sau festivaluri.

Dupa Hatemode, scena a fost preluata de Blacksheep. Trebuie sa recunosc ca, in urma ascultarii albumului, am venit cu asteptari destul de inalte de la prestatia lor. Ei bine, aceste asteptari au fost atinse, ba chiar depasite si nu as putea aduce vreo critica acestui concert nici daca mi-as dori. Blacksheep live este death, booze and rock’n’roll, o reteta sigura a distractiei pentru fanii metalului old school. Dincolo de distractie, insa, se remarca multa munca, devotament si niste instrumentisti excelent alesi pentru a completa line up-ul Blacksheep. M-am bucurat sa aud live albumul integral, mai ales piese precum Whisky Galore, piesa ce are, din punctul meu de vedere, potential de “hit” si care se bucura deja de un videoclip, realizat de Gina Sandulescu. Un alt moment extrem de fain l-a reprezentat piesa The 11th Commandment, care ne ofera, in locul obisnuitelor versuri, sample-uri genial alese din interviuri cu unul dintre cei mai notorii criminali in serie din Statele Unite, David Berkowitz, Son of Sam.

De mentionat este reactia incredibila a publicului bucurestean, surprinzator de numeros pentru o seara de miercuri. Blacksheep au fost desfatati cu ovatii si aplauze constante din partea unui public extrem de receptiv si implicat, cum mai rar mi-a fost dat sa vad, mai ales intr-o seara dedicata exlusiv sonoritatilor metal romanesti. In mod cert, atmosfera generala creata de Blacksheep a trezit in cei prezenti nostalgia anilor ’90 si tot ce mai pot spune este ca sper sa ii revad cat mai curand si cat mai des pe scenele din tara si (sa speram ca) nu numai.