031

Romanian Thrash Metal Club, in parteneriat cu Mighty Owl Productions, a adus in ziua de 10 mai pe scena clubului Fabrica un concert in premiera pentru Romania: trio-ul american heavy/doom Castle.

Pentru deschiderea evenimentului au fost alesi bucurestenii de la R.U.S.T.. Despre R.U.S.T. nu are rost sa spun prea multe, recunosc ca am pierdut mare parte din recitalul lor, fiind vorba despre un concept si un gen muzical care nu prezinta interes pentru mine, astfel incat nu sunt in masura sa emit prea multe impresii.

Poze cu Castle si R.U.S.T. in Club Fabrica din Bucuresti

R.U.S.T. exista inca din 2004 si au deja un demo, un EP si un material full-length, precum si cateva concerte la activ. Acestia abordeaza un hard rock/ heavy metal clasic, “batranesc”, evident influentat de nume sonore ale genului, precum Judas Priest sau Manowar. Anumite intervenitii dintre piese au facut referire la motoare sau la mandria de a fi rocker, simboluri tipice (si deja uzate) in acest gen de muzica. Pe scena, pe stativul de microfon s-a aflat si un craniu de berbec, pentru a completa intreaga atmosfera “rock”.

Dupa incheierea recitalului R.U.S.T., pe scena au urmat vedetele serii, americanii de la Castle. Sound-ul Castle este unul special, acestia reusind sa imbine nostalgia heavy/doom a unor trupe optzeciste precum Pentagram, Saint Vitus sau Trouble cu elementele hipnotice, ceva mai moderne, ale stoner metalului actual. Castle fac parte dintr-un val destul de extins de trupe dedicate sonoritatilor oldschool, ce aduc in prim-plan voci feminine de exceptie, dintre care amintim Witch Mountain, Christian Mistress sau Alunah.

Americanii au fost extrem de bine primiti de catre publicul din Fabrica, acest lucru datorandu-se si carismei incredibile a vocalistei si bassistei Elizabeth Blackwell. Aceasta reuseste sa electrizeze din prima clipa publicul cu timbrul sau puternic si grav, pentru ca, mai apoi, prin modulatiile hipnotice ale vocii, sa il poarte pe taramuri misterioase si oculte. Liz este o adevarata maestra si la nivelul prezentei scenice, debordand de acea atitudine “rock’n’roll” care le lipseste multor trupe si de o energie de-a dreptul contagioasa.

Nu este de ignorat nici aportul celorlalti doi muzicieni la ceea ce inseamna Castle. Chitaristul Mat Davis este responsabil cu unele dintre cele mai surprizatoare si originale riff-uri pe care le-am intalnit in acest gen de muzica si cu o executie absolut ireprosabila a acestora. In plus, acesta contribuie si la partea de backing vocals, interventiile sale dure si abrazive scotand si mai mult in evidenta vocea curata a lui Liz Blackwell.

Desi, din cate am inteles, tobosarul official al trupei, Al McCartney, nu se afla alaturi de acestia si in cadrul turneelor, nu s-a putut remarca vreun dezavantaj in acest sens, tobele contribuind si ele la sunetul plin si organic al trupei.

Setlist-ul a fost echilibrat, s-au cantat piese de pe toate cele trei materiale de studio ale americanilor, de exemplu Lost Queen de pe Under Siege (2011), Dying Breed, Storm Below The Mountain sau Blacklands de pe albumul cu acelasi nume din 2012 si Evil Ways sau Be My Ghost de pe Under Siege, cel mai recent LP al acestora.

Evenimentul s-a desfasurat asa cum trebuie din toate punctele de vedere, acest lucru fiind deja caracteristic pentru Romanian Thrash Metal Club. Singura mea “plangere” are legatura cu prezenta destul de redusa la acest concert. Este intr-adevar o pierdere pentru cei care au stat acasa, Castle reprezentand un suflu de noutate si originalitate in scena heavy si, mai ales, pentru publicul roman, singurul eveniment oarecum similar care imi vine in minte fiind reprezentat de concertul The Devil’s Blood din 2012. De subliniat ca formatia Castle a strabatut aproximativ 858 de kilometri, special pentru a canta in fata publicului roman.