auraavatar

Tocmai ce a trecut prima zi de Metalhead Meeting. Desigur, cronica detaliata va urma si e de bine, insa as dori sa ne oprim un pic asupra showului Aura.

De regula, imi place sa cred ca in descursul anilor, atat cat am putut in circmstantele oferite, am fost un om al principiilor si a corectiudinii. Pe sleau, am si laudat si am si dat in cap, cateodata fiind vorba de aceeasi trupa. Si tot in decursul anilor am vazut poate toate trupele existente si aparute in ultimii 10-15 ani. Desigur, vorbim de trupe din Romania.

Insa ce am vazut in seara de joi pe scena Metalhead Meeting a fost foarte posibil cel mai neprofesionist concert al unei trupe rock din Romania pe care eu personal l-am urmarit.

Sa fie clar din start, nu am (sau nu aveam) o problema cu Aura, este genul de muzica ce nu ma intriga si in a carei muzica nu ma regasesc. Reuseam totusi sa apreciez incapatanarea de a activa, inregistra si concerta, in pofida numeroaselor zvonuri cu privire la 'avantaje' si 'pile' ale Aurei. La fel cum am apreciat si dorinta de a pune la punct un show vizual deosebit, cat e posibil. Whatever, zvonuri au tot fost si vor fi.

Totusi, este total neprofesionist si lipsit de orice etica ca tu, artist, cel care iti expui creatia, cel care e admirat de public - sau contestat -, cel care insasi ar trebui sa dea un exemplu de profesionalism, fie ca e vorba de un concert la 10 oameni sau un show in fata a mii de oameni, sa strigi 'muie bah' catre un om din public. Om care, este drept, isi manifesta verbal nemultumirea fata de prezenta Aurei pe scena, doar pentru a fi intampinat cu 'Muie bah' strigat in microfon, urmat de un semn insotitor al degetului, iar ca bonus - fara exagerare - o amenitare de tip mafiot, urlata, ce-i drept, fara microfon. Ca la piata.

Am spus-o si pe pagina mea de Facebook, artistul ar trebui sa fie cel care sa dea dovada si exemplu contrar, nu sa apeleze la aceeasi moneda. Artistul este, pe langa compozitor, si un model de viata, indiferent de detalii mici sau mari. Artistul este cel care ajunge sa influenteze atat de mult un membru al publicului, ca peste cativa ani te trezesti cu un 'Multumesc ca mi-ai salvat viata' sau 'Din cauza ta eu m-am apucat de muzica'. Eh, pai ce ar trebui sa invatam de la Aura? Opusul? Ca iti place sau nu, omul ala a platit bilet. Nimeni nu te-a obligat pe tine sa accepti cantarea. Iar daca o accepti, apai asuma-ti responsabilitatea si poarta-te ca un profesionist, altfel s-ar putea ca urmatorul tau concert in Silver Church sa aiba aplauze si prezenta doar din partea barmanilor, si ei saracii, obligati sa fie acolo. Publicul ar trebui sa aiba parte de maxim de respect din partea formatiei.

Poate ca Aura a luat exemplu de la momentele anilor 90, fie ca vorbim de Axl Rose sau Phil Anselmo. Dar, este vorba de o perioada in care lucrurile se desfasurau intr-un alt mod, iar in primul rand era vorba de un cu totul alt nivel la care acesti indivizi poate si-au permis aceste 'excese'. Asta este un cu totul alt subiect. Dar tu, underground fiind, tu artist care canti in deschidere pentru ca vrei sa prinzi o noua categorie de fani...asa ceva este fara scuza. MAI ALES cand tu vrei sa demonstrezi ca poti si ca meriti sa canti in fata acelor oameni.

In ce priveste prestatia, la cata lauda de sine si-a facut Aura, la fel de neprofesionist este ca al tau chitarist sa presteze erori de ordin impardonabil, cu un rezultat similar cu incercarea mea de a juca Guitar Hero pe nivel expert. Inainte ca formatia Aura sa-si manifeste aerele de rockstari in fata publicului, aceeasi formatie Aura ar trebui sa petreaca mai mult timp in sala de repetitie.

Numai de bine.