Lentic Waters

Este deja binecunoscuta contributia clubului bucurestean Question Mark ca un stalp puternic de sustinere pentru underground, mai ales pentru scenele punk si hardcore, genuri ce capata tot mai multa greutate si pentru publicul din Romania.

In seara de 7 aprilie, Question Mark si Dvvm Recordings ne-au oferit un eveniment mult asteptat, Lentic Waters la Bucuresti, in cadrul unui miniturneu ce a inclus, de asemenea, orasele Cluj si Brasov.

Prima pe scena a fost trupa Bastos, o trupa tanara, infiintata la finalul anului trecut, ce abordeaza un stil interesant si cu totul nou pentru scena romaneasca. Bastos este genul de trupa pentru care clasica (si obositoarea) intrebare “ce gen canta?” nu are absolut niciun sens. Cei patru baieti ofera un amalgam haotic si experimental, cu influente de math-rock, post-hardcore sau screamo si cu multe pasaje ce lasa impresia de improvizatie. Desi canta de putin timp, Bastos au sustinut deja cateva concerte in tara si se poate observa ca au o baza destul de numeroasa de ascultatori, chiar si din afara prezentelor obisnuite de la concerte. Trupa promite sa lanseze un EP in decursul acestui an, pe langa split-ul cu Pandrea, un material ce se aliniaza la standardele internationale si care merita ascultat, daca nu din alte motive, macar din curiozitate.

Dupa momentul de change-over, fanii s-au putut bucura de prezenta celor de la Lentic Waters, un nume destul de sonor pentru cunoscatori, in special in urma split-ului din 2012 cu conationalii lor, legendara si actual defuncta trupa Planks.

Clubul a fost imediat acaparat de hardcore-ul dark cu influente post-metal, cei patru membri prezenti pe scena reusind sa creeze o atmosfera extrem de incarcata de emotie, completata si de o sonorizare buna. Ca o mentiune, fara a fi neaparat o critica, ar fi de dorit ca show-urile sa inceapa putin mai devreme, macar in timpul saptamanii. De asmenea, am ramas cu impresia ca am avut parte de un recital prea scurt, insa nu stiu daca aceasta senzatie se datoreaza realmente duratei sau doar intensitatii momentului.

In final, mi-as dori sa adaug ca Lentic Waters fac parte dintr-un val de trupe ce sustin abordarea DIY a muzicii si mesaje puternic anti-fasciste sau pentru un stil de viata vegan. Este o speranta personala ca prin familiarizarea publicului autohton cu astfel de ideologii se vor produce, in timp, din ce in ce mai multe schimbari si la nivelul mentalitatilor.