cargorecenzie

Inainte de toate, faptul ca exista un festival in Capitala ce incearca sa ofere un nivel cat mai occidental si totodata reuseste sa aduca si trupe in premiera in Romania este desigur un lucru imbucurator, e mai mult decat evident faptul ca doar prin unitate putem creste acest fenomen si probabil ca ura si rautatea nejustificata nu aduc niciun beneficiu in acest sens. Deci pentru efort si dorinta, felicitari Metalhead.

Acum...Metalhead Meeting, eveniment catalogat si prezentat intr-un mod clar definit, unde expresia cu 'cel mai' si 'cea mai' a existat in aproape toate comunicatele trimise in ultimele luni. Desi Metalhead Meeting nu este la prima editie, din punctul meu de vedere abia in acest moment poti vorbi de un festival in adevaratul sens al cuvantului, pentru ca ce inseamna o zi de concerte cu 5 trupe la Arenele Romane este fara doar si poate, un simplu concert.

S-au promis multe, iar in spiritul corectitudinii fac o comparatie intre ce s-a povestit si ce s-a intamplat.

Sa o luam usor si pe verificate. In primul rand, locatia. Destul de neobisnuit sa nu gasim online poze din cele doua zile premergatoare festivalului, zile in care se ridica intreaga structura a zonei de festival. In general, orice festival foloseste acel interval intocmai pentru a prezenta imagini cu pregatirile, constructia, s.a.m.d. Adevarul ca locatia nu e una primitoare, ci mai degraba o solutie de compromis pentru lipsa spatiilor de evenimente din Bucuresti. A fost evident ca nici organizatorul nu este multumit de de o locatie clasica bucuresteana de asfalt ce aduce mai mult a peisajele din Mad Max pe caldura insuportabila si lupta de la Rovine odata ce se pune de o ploaie. Ca bonus te alegi cu o cantitate serioasa de praf inghitit pe parcursul festivalului. Probabil ca mai nemultumiti au fost locatarii din blocurile alaturate.

Lipsa spatiilor adecvate in Bucuresti este o problema stiuta, dar sincer, deznodamantul ar fi putut fi organizat cu usurinta si cu mai mult bun gust la Arenele Romane, asta daca se dorea organizarea acestuia inca de la bun inceput. Pentru ca intreg evenimentul incapea lejer la Arenele Romane, numarul celor prezenti nu cred sa fi depasit 2000-2500 de oameni pe seara.

Acum, in comparatie cu ce am citit in comunicate, povestea e usor diferita. Nu am avut ditai zona de festival - ba chiar dimensiunea a fost una redusa, insa suficienta pentru numarul de oameni prezenti -, nici camping-ul nu a fost amplasat cu dimensiunile promise - problematic a fost plasarea exact langa zona de toalete ce emana un miros nu tocmai suportabil - si nici zona de merchandise nu a fost 'cel mai mare stand rock organizat la un festival in Romania'. Sa fiu sincer, a fost exact cat il gasesti si la alte evenimente din Romania. Un alt detaliu pe care nu l-am inteles si care cred ca se intampla in premiera la un festival in Romania a fost refuzul de a permite fotografilor accesul in zona de photo pit, toata lumea fiind nevoita sa pozeze din Golden Circle.

Activitatile si distractia promisa s-au limitat la o singura zona de laser tag amplasata atat de oportun ca aproape nimeni nu a fost in stare sa o gaseasca. Celebrele concerte de 90 de minute anuntate acum cateva luni pe pagina oficiala de Facebook nu s-au intamplat, iar aici exista un motiv foarte simplu. Nu poti face changeover de 20 de minute la festival open air si cu trupe straine, cat timp ele trebuie sa se si monteze si sa faca si linecheck, cu siguranta nu si cand ai sunetist si tehnic strain ce nu au mai lucrat niciodata pe acel echipament. Iar faptul ca toate showurile trebuie sa fie gata pana la ora 23:00 vor elimina cu siguranta din timpul ultimei trupe, aspect ce a limitat spre exemplu showul Satyricon si Amorphis (ultimul de un maxim 45 de minute), asta dupa ce Turisas si The Sirens s-au intins mai bine de 30 de minute la linecheck. Inteleg dorinta de 'cel mai', dar fa-o atunci cand ai toate 'uneltele' la dispozitie. La fel, nu s-a respectat promisiunea de a avea intrare libera la concertele de pe a doua scena, asa ca nu le puteai urmari decat daca aveai bilet.

De ce scriu aceste randuri? Pentru ca poate ar trebui sa existe o mai mare transparenta si sinceritate cand promovezi un eveniment unde realitatea la fata locului nu coincide atat de mult cu ceea ce ai promis timp de mai bine de jumatate de an. Nu de alta, dar s-ar putea sa te trezesti cu un public nemultumit ce nu va mai plati biletul la urmatorul concert. Insa imi mentin parererea si felicit in continuare Metalhead pentru initiativa si efortul de a oferi publicului un eveniment cat mai placut, sper ca pentru editia din 2016 se va invata din aceste erori, daca nu s-a invatat din evenimentele deja organizate.

Despre trupe, intr-un articol separat.