S5 Emusica - шаблон joomla Авто
Live Report

avatar3

In ziua de duminica, 26 aprilie, clubul bucurestean Silver Church a gazduit o noua manisferstare artistica ‘atipica’, si anume un recital de exceptie Wovenhand, in deschidere avand mult mai tanarul proiect Marriages.

Articol semnat de A.C.

Din cauza unei mici intarzieri a accesului, Marriages si-au inceput set-ul cu putin timp inainte de a intra toata lumea in sala, astfel incat am reusit sa pierd prima piesa. Acest detaliu minor nu a afectat in niciun fel, insa, farmecul celor de la Marriages, care au reprezentat cu siguranta surpriza serii pentru o mare parte a celor prezenti.

Poze cu Wovenhand si Marriages in concert la Bucuresti

Chitarista si vocalista Emma Ruth Rundle a reusit sa acapareze instantaneu publicul, atat prin prezenta ei incantatoare, cat si prin timbrul puternic si inflexiunile delicate ale vocii. O bucurie pentru mine a fost reprezentata si de ocazia de a-l vedea in spatele bass-ului si sintetizatorului pe Greg Burns, muzician ce se afla si in spatele legendarului proiect american de post-metal, Red Sparrowes.

Marriages 18

Muzica si versurile Marriages trezesc in ascultator visarea si nostalgia, amintind de atmosfera unor trupe precum The Cure sau Cocteau Twins, aflata intr-o puternica fuziune cu post-rock-ul.

Au fost prezentate piese precum Ten tiny fingers sau Part the dark again de pe primul EP al americanilor, Kitsune, dar si compozitii de pe noul album, Salome, dintre care nu au lipsit Skin, Less than si, desigur, piesa care da si numele albumului.

Si iata ca am ajuns si la momentul mult asteptat: Wovenhand, primiti cu mult entuziasm pe scena dintr-un Silver Church arhiplin. S-a vazut ca frontman-ul Dave Eugene Edwards este un muzician ce nu mai are nevoie de nicio prezentare, cunoscut iubitorilor de muzica inca din anii ’90 pentru celebrul proiect de alternative country, 16 Horsepower.

Muzica Wovenhand reprezinta un melanj aparte intre mistic si contemporan, fiind vorba despre un alt-country cu influente variate din folk, blues, precum si gothic sau post-punk. Este fascinant de urmarit echilibrul dintre momentele instrumentale incarcate de distors, mult mai apasatoare decat ceea ce se poate auzi pe album, si vocea baritonala inducatoare de transa, filtrata printr-un microfon special, pentru un sunet mai low-fi.

Este foarte usor sa te lasi imediat absorbit de acest amestec iesit din comun, lucru ce se poate observa cel mai bine chiar la Edwards, ale carui trairi, relevate prin gesturile si expressile sale faciale, constituie un spectacol in sine. Comparatii cu versiuni moderne ale lui Johnny Cash sau Nick Cave au mai fost facute, dar acestea se dovedesc a fi inevitabile pentru o descriere autentica a momentului.

wowendangfgfg

Cumva surprinzatoare este decizia trupei de a canta, in ciuda unei activitati discografice mai mult decat bogate, exclusiv bucati de pe ultimele doua albume: The Laughing Stalk si Refractory Obdurate (ca o curiozitate, acesta din urma este editat la label-ul Deathwish Inc., infiintat de Jacob Bannon din Converge). In setlist s-au regasit piese ca In The Temple, King O King, Corsicana Clip sau Good Shepherd, ce au facut deliciul publicului.

Per total, am avut parte de un show exceptional, o prestatie absolut captivanta a celor de la Marriages si un Wovenhand mult mai ‘greu’ decat m-as fi asteptat, ceea ce a insemnat o surpriza cu adevarat placuta.

Pentru cei interesati, sub egida Twin Arts se mai anunta doua evenimente demne de atentie, indiferent de preferintele muzicale: Ane Brun la Sala Radio in data de 10 mai si pianista japoneza Hiromi, pentru a treia oara in Romania, in data de 30 iunie.



REF 2014: Making of


REF 2014: Meet and greet


REF 2014: Ziua 1


REF 2014: Ziua 2


REF 2014: Ziua 3


REF 2014: Ziua 4


REF 2014: Public


Riff concert la Deva