Berserkers

Interesant ca in acest underground romanesc, resuscitarea nu a venit doar in ce priveste scena contemporana si sonoritatile ei aferente, ci si intr-o nisa muzicala aflata in stop cardiac, defapt un fenomen muzical ce si-a gasit din nou drumul gratie unui grup de oameni implicati, in primul rand fani ai muzicii.

Si aici vorbesc de Romanian Thrash Metal Club, un grup ce a dat noi coordonate fenomenului thrash si a derivatelor sale extreme, ba chiar si-a extins impactul peste mari si tari, astfel ca anual, jumatate din publicul prezent la Romanian Thrash Metal Fest vine din alte tari, un detaliu cu doua taisuri daca privim realmente problema.

Aceasta implicare a lor s-a resimtit si in randul trupelor, iar actualmente avem un fel de triada new generation of thrash metal, compusa din Damage Case, Berserkers si Crossbone, toate trei trupe lansate in cadrul evenimentelor organizate de RTMC.

E imbucurator faptul ca nimeni nu sta pe o ureche, ba chiar debutul Crossbone este unul impresionant, asteptari mari avem si de la Damage Case.

Insa subiectul de azi il constituie debutul Berserkers, intitulat sugestiv World War III. Asa cum ii spune si numele, acest album de debut este un omagiu pentru perioada old school thrash, cu preponderenta vremea cand nu era vorba exclusiv de masuri 4/4, ci in ecuatie gaseai ba un speed, ba chiar si un pic de heavy de pe vremea Exhorder sau primele compozitii Exodus.

In esenta, World War III este un material prezentat intr-o nota old school, cu un farmec al discului autoprodus, inregistrat pe puteri proprii unde cel mai de pret lucru pare sa fie intocmai si cel mai sincer, anume pasiunea pentru muzica. Sigur ca in 2015 acest lucru poate reprezenta si un dezavantaj, adevarul e ca lucrurile par nefinisate la capitolul sunet si probabil ca o minima investite in inregistrari ar fi dat un imbold serios acestui disc. Dar iata, o idee de viitor pentru a relansa albumul in conditii audio superioare.

Muzical, World War III este un material mai mult decat admirabil din partea unui grup de pustani ce au ales aceasta cale a muzicii thrash metal. Si cum poate intuiti, World War III nu este nicidecum o revelatie a genului, insa este un material 100% thrash metal, fara alte artificii, compus si interpretat corect, un omagiu adus unui gen muzical ce a rezistat testului timpului, fara a-si compromite esenta stilistica.

Avem viteza, avem ritmurile clasice, avem solouri, avem riffuri clasice, avem suficiente piese de rezistenta. Asadar, World War III este un prim pas facut in palmaresul discografic Berserkers, un efort admirabil ce se prezinta insusi drept o 'carte de vizita' necesara, desi recunosc ca - personal - mi-as fi dorit o alta calitate a inregistrarii. Din nou, o chestie de gusturi. Timp e suficient. Trupa suna bine!