Blacksheep

Imi surade povestea formatiei Blacksheep, din ce am aflat acest album a stat o buna vreme ascuns in apartamentul lui Liviu Gugui, muzician activ in anii 90, perioada in care a cantat impreuna cu Costin Chioreanu (in Vaginal Blood - asta da nume - prin 1996 si apoi Asgard undeva in 1997), alaturi de care a ramas si bun prieten pe parcursul anilor.

Chiar Costin mi-a marturisit ca habar n-avea ca dupa toti acesti ani, Liviu avea gata 9 piese cu intentia de a le si lansa. Si probabil ca tocmai aceasta prietenie a fost si baza colaborarii dintre Liviu si Costin in cadrul debutului discografic Blacksheep, desi Costin se limiteaza in acest caz la partea grafica si o aparitie ca special guest pe ultima piesa Last Song Never Be Sung (acolo unde spre auditie avem si o clapa inregistrata intr-un standard clasic Deep Purple de toata frumusetea).

Iar farmecul acestui album este intocmai perseverenta si dorinta lui Liviu de a scoate un album, ironic, compus departe de tot ce a insemnat scena underground din Romania. Si in toata dreptatea, acest detaliu devine si cel mai mare avantaj al unui album ce nu face uz de standardele erei digitale si nici nu pune accent pe a demonstra o excelenta tehnica sau compozitionala, un obiectiv devenit obsedant in ultimii ani.

Dimpotriva, The Future Started Yesterday lasa impresia unui album sincer, creat din dorinta exclusiva de a canta muzica, simpla si de efect. Si odata cu prima piesa te loveste acel sentiment old school, de rock n roll si metal, exact ce faceau Carcass pe vremuri...pentru ca, in mare parte, albumul de debut Blacksheep e la fel de rock n roll/metal ca si Carcass pe vremea Swansong. Pure fun.

Si cum am spus mai devreme, Blacksheep nu fac uz de productie digitala, este un album inregistrat intr-o factura old school, fara noise inutil pe chitara, fara triggere, doar un album inregistrat de dragul muzicii. Tot mai devreme ziceam de o clapa tipic Deep Purple, e absolut criminala. Cine s-ar fi gandit sa combine doua elemente aflate cumva la pol opus?

In orice caz, pe langa evidenta influenta Carcass, Blacksheep se avanta puternic in armonica stilistica a anilor 70, detaliu ce nu face decat sa extinda paleta muzicala a discului.

Ca o concluzie, fara a avea o poveste dichisita in spate (subliniez din nou moda exagerata si falsa de a avea o poveste, altfel se pare n-ai cum sa existi pe lume), fara a se lega in vreun fel de trendurile muzicale si fara a apela la 'miracolul' erei digitale, The Future Started Yesterday este un album - in primul rand- sincer si distractiv. Da, e distractie, un detaliu pe care multi l-au si uitat. Iar coperta e pe masura.

Blacksheep inseamna:

Liviu Gugui - chitara/voce
Dorin Costea - (Deadeye Dick, Shesdead, ex-L.O.S.T.) – tobe