mantrasofwar

De la aparitia in 2011, Goodbye To Gravity nu s-au departat aproape deloc de la aceasta imagine high profile creata.

Contextul face ca si povestea era buna, indivizi de prin apuse formatii ale undergroundului isi unesc fortele cu Andrei Galut, solist si castigator al showului concurs Megastar (2008), pe atunci cred singurul show concurs de factura muzicala din TV-ul romanesc.

Probabil ca povestea ar fi avut mai mare succes intr-un taram mai indepartat, mentionand aici ca nu e vorba de 'numai in Romania nu se poate' ci pur si simplu ca alte popoare asimileaza cu un interes sporit astfel de scenarii. Oricum, cu doua albume la activ, Goodbye To Gravity a ajuns cumva un standard al imaginii si calitatii, nu neaparat - si din pacate - la nivel de popularitate si impact ci la nivel de #asasefaclucrurile. Probabil ca si posibilitatile financiare ale trupetilor primeaza in acest context, dar la nivel muzical nu ai cum sa trisezi, ori suni, ori nu suni.

Iar Goodbye To Gravity suna! Si suna exact cum e cazul sa sune in aceasta lume moderna a scenei metal, aroganta si imposibila muzical pentru unii. Mai inainte de toate, Mantras Of War este o dovada transparenta a faptului ca in tara asta exista o mana de trupe care isi fac treaba la un nivel absolut inimaginabil acum 10 ani - 15 ani si ca ar fi randul publicului sa mai arunce urechea si ochiul si catre alte treburi mai finite si delicate.

Finita este si abordarea muzicala GTG, iar Mantras Of War e cumva mai agresiv decat debutul, sau in orice caz e mai alert si mai compact din punct de vedere muzical. Debutul a parut usor fortat in contextul pasajelor instrumentale si vocale de factura melodica ce trebuiau integrate in standardele 'modernului'. Mantras Of War ofera in acest sens o abordare mult mai naturala, degajata, obsesia permanenta a lui Alex Pascu pentru In Flames cat si aceasta reinventare stilistica aparuta odata cu debutul Parkway Drive fac echipa buna in acest sens. Completeaza si degajeaza compozitiile vocale ale lui Andrei, totul presarat cu armonii si pasaje din cateogria 'musai' pentru hit. Excelent echilibrat la nivel de tempo, nu se exagereaza cu faze clasice de metalcore, dar nici cu armonii melodice solicitante, nici prea simplist si nici prea complex. Cum am zis, pentru ce vor Goodbye To Gravity sa ofere, este un rezultat excelent.

Cu cat oferi mai mult interes acestui album, cu cat constientizezi ca nimic nu e intamplator in aceste compozitii, ba chiar totul este atent planuit, de la executia armoniei, tempo si pana la momentul fix unde loveste vocea. Si cum Goodbye To Gravity e una din trupele care stie exact ce vrea de la viata, decizia de a mixa acest album a revenit unui grec care a mixat Bring Me The Horizon si - intamplator - l-a mixat si pe Steve Harris, un alt idol din viata lui Alex Pascu :) Masterizarea a revenit lui Svante Forsback, deloc strain de colaborari cu Rammstein, Volbeat sau Amorphis. Ambele procedee planuite in doua studiouri cu istorie, Black Rock Studios (Santorini) si Chartmakers (Helsinki). Realmente, calitatea audio a acestui album vorbeste de la sine.

Bonus, o abordare foarte interesanta dupa o defuncta trupa a anilor 90 - Babylon Zoo - si cel mai mare hit al sau, Spaceman.

De comentant, nu e de comentat. Mantras Of War e clar un pas inainte fata de debutul Goodbye To Gravity si in contextul muzical propus, mult mai natural si bine gandit, un album ce il pui linistit in raft langa mai greii genului. Probabil cu o campanie PR consistenta si un public majoritar pe acest segment, impactul ar fi exact acela pe care formatia il merita pentru efortul depus.

Lansarea oficiala a albumului are loc pe 30 octombrie in Club Colectiv din Bucuresti, unde Goodbye To Gravity probabil vor aglomera scena cu o productie inspirata din conceptul grafic al albumului, caci daca pe partea de studio s-a dat atat de mare atentie, tare greu e sa cred ca acelasi lucru nu se va intampla si pe partea de live. Iar intrarea e libera. In acest context, nu exista scuza.