Negative Core Project Silence Is Betrayal

Cu riscul de a ma repeta, nu e usor pentru o trupa underground din Romania sa aiba la activ doua albume full-length, considerente in acest sens sunt destule, dar mai 'grav' imi pare lipsa unui spirit. Din fericire aici nu e cazul, iar in ce priveste componenta Negative Core Project, cred ca e la fel de mare incercarea muzicala cat si cea de a depasi limitele personale sau de a lupta impotriva unui sistem, social sau muzical.

Pentru ca intocmai lupta pare mesajul noului album Negative Core Project, asta daca nu iei in seama glumele din timpul concertelor cu piese 'despre droguri'. Dintr-un anume punct de vedere pot spune ca nu sunt pe deplin cucerit de astfel de manifestari, dar pot aprecia in egala masura incapatanarea si perseverenta.

Din punct de vedere al sunetului, cel mai mare regret imi pare lipsa fidelitatii, acel sunet 'carnos' pe care il regasim in prestatia live nu il regasim insa si pe album. Poate ca un sound mai prezent al chitarii ar fi dat un imbold serios acestui sentiment de rebeliune dorit si totodata ar fi oferit acea forta muzicala. Din pacate vad ca istoria se repeta pentru ca aceeasi problema a existat si pe primul album, Spread The Disease, doar ca atunci discutam de sunetul tobei in sine.

In ce priveste muzica Negative Core Project, aici cred ca e o poveste frumoasa. Cine a prins prima faza a acestei trupe - insemnand perioada Tarantula - stie ca muzica nu era mare lucru, defapt nu avea legatura cu ce inseamna NCP in acest moment al existentei sale. Din acest punct de vedere cred ca motivatia o are schimbarea de componenta, iar 'ciudateniile' instrumentale ale lui Mihai Dinca cat si 'modernsimul' lui Tudor Scanteie fac echipa foarte buna in cazul de fata.

Iar daca sunteti fani ai catalogarii muzicale, NCP pastreaza acest melanj al influentelor, intre ce ar fi ultima perioada Pantera si modul nonconventional din compozitiile Meshuggah, sau dorinta de a avea acel sound carnos tipic The Acacia Strain de exemplu, sound ce live le iese. Comparativ cu Spread The Disease, Silence Is Betrayal lasa impresia unui album unde identitatea ajunge la nivelul dorit, asemenea si maturitatii. Mai multa atentie oferita partilor instrumentale si intocmai variatei acesteia, din acest punct de vedere este un material cursiv, bine structurat si mie personal imi lasa impresia ca s-a lucrat intocmai la excluderea unor clisee stilistice.

Imi surade ideea de a folosi dialoguri din filme celebre ca The Network, The Matrix sau Star Trek in contrast cu aceasta atmosfera mai 'dark' a albumului. Probabil ca merge ideea cu 'asa mesaj, asa atmosfera'.

Nu sunt genul de om care sa dea recomandari de piese pentru ca prefer un album luat complet si nu neaparat individual, insa va pot spune ca progresia albumului merita urmarita, ce incepe in forta se indreapta apoi catre un usor avant-gardism al compozitiei, abordare nu tocmai preferta intr-un stil muzical in care se merge foarte mult pe groove si masuri clasice de 4/4. Din ce am inteles, intocmai aceasta natura progresiva va dicta viitoarea orientare stilistica a trupei.
Concluzie? Pana la urma e vorba de gusturi, cred ca Negative Core Project va trece usor de faza cu 'muzica sa va spargeti capetele' si va lua o directie mai complexa din acest punct de vedere, asta este concluzia din urma auditiei. Sa fi fost un sunet pe masura...la nivel conceptual, Silence Is Betrayal este un material foarte bine compus, in niciun caz genul de album 'hai sa fie'.

O sugestie as avea. Daca nu va exista mai multa insistenta asupra promovarii si dorinta de a lasa deoparte concertele in aceeasi Capitala si aceleasi cluburi, s-ar putea ca CD-ul sa ramana undeva ascuns. Si e pacat.